Al meer dan 25 jaar werkt de afdeling Klant & Markt van drinkwaterbedrijf Oasen met het systeem Accent. Met dit klantenbeheersysteem worden meterstanden verwerkt en facturen gegenereerd.
Accent was gebouwd in de verouderde technologie Oracle Forms. Oasen was echter wel erg tevreden over de functionaliteit van de applicatie die nog helemaal aansluit bij het ondersteunen van de processen.
Sinds 2008 is Orcado verantwoordelijk voor het onderhoud van Accent. Dit was voor Oasen de reden om Orcado te vragen om de vernieuwing handen en voeten te geven.
Orcado kreeg de opdracht om Accent zodanig aan te passen dat het technologisch weer helemaal bij de tijd was, de functionaliteit behouden bleef en de gebruikersinterface beter aansloot bij wat hedendaagse gebruikers verwachten.
Samen met een werkgroep van Oasen heeft een team van specialisten van Orcado de opdracht in een aantal fasen uitgevoerd.
Omdat het systeem voor de livegang uitvoerig is getest, door testengineers van Orcado en door de gebruikersgroep, is de overstap geruisloos gegaan en er waren geen noemenswaardige issues. Natuurlijk was het na zoveel jaar werken met het oude systeem even wennen voor de eindgebruikers, maar door hen te betrekken tijdens de projectfase en het grote gebruiksgemak duurde dit slechts kort.
Neem contact met ons op. We vertellen u graag meer over deze en andere opdrachten die door Orcado succesvol zijn uitgevoerd. Een demonstratie van het door ons gerealiseerde systeem behoort daarbij zeker tot de mogelijkheden.